Forma w ciąży

forma w ciąży2Forma w ciąży – dla Pań w drugim i trzecim trymestrze ciąży

Aktywność fizyczna w okresie ciąży, to bardzo ważny element przygotowania do porodu i macierzyństwa. Stanowi także – obok regularnych wizyt lekarskich i rozsądnej diety – ważną część profilaktyki zdrowotnej. Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym ciążę. Pozwoli to na wykluczenie przeciwskazań oraz pomoże w odpowiednim doborze formy ruchu. Kobiety, które ćwiczyły przed ciążą warto, aby kontynuowały aktywność fizyczną pamiętając o zmniejszonej intensywności i modyfikacji ćwiczeń, które przygotują je do porodu. Panie, które przed okresem ciąży nie były aktywne ruchowo, powinny zacząć ćwiczenia najwcześniej od 18-22 tygodnia ciąży. Aktywność fizyczna podczas ciąży wpływa na wszystkie układy organizmu. Pogłębia świadomość swojego ciała oraz zwiększa odporność na infekcje. Utrzymanie jej na prawidłowym poziomie jest korzystne dla wszystkich układów organizmu.

 

forma w ciąży1

Skóra

Poprawa jędrności

  • Pomoc w wydalaniu produktów przemiany materii

  • Poprawa elastyczności

Układ oddechowy

  • Dotlenienie łożyska i lepsze odżywienie dziecka

  • Zwiększenie całkowitej pojemności płuc i maksymalnej wentylacji

  • Wzrost siły mięśni międzyżebrowych i mięśnia przeponowego

Układ nerwowy

  • Działa uspokajająco na matkę i dziecko

  • Poprawa jakości snu

  • Obniżenie napięcia związanego z porodem

Układ mięśniowy

  • Łagodzenie bólów kręgosłupa w jego poszczególnych odcinkach

  • Zapobieganie przemieszczaniu i obniżaniu narządów rodnych

  • Zapobieganie pogłębiania lordozy lędźwiowej i kifozy piersiowej

    Już od dawna mówi się o tym, że kobieta ciężarna nie powinna jeść za dwoje , tylko dla dwojga oraz, że umiarkowana i kontrolowana przez specjalistę aktywność fizyczna w okresie ciąży przynosi udowodnione korzyści zarówno dla matki, dziecka jak i samego przebiegu porodu.

    W celu utrzymania sprawności układu krążenia, oddechowego, mięśniowego większość kobiet może uprawiać ćwiczenia w umiarkowany sposób przez cały okres ciąży i w okresie poporodowym. Kobietom ćwiczącym przed ciążą zaleca się kontynuację aktywności ze zmniejszoną intensywnością i modyfikacją na ćwiczenia przygotowujące do porodu.

CHCESZ BRAĆ UDZIAŁ W TYM KURSIE?  Zapisz się