Ćwiczenia w połogu

Kurs płatnypołóg3 (ćwiczenia w połogu- dla pań w trzecim trymestrze ciąży)

 

Połóg to okres, który rozpoczyna się bezpośrednio po wydaleniu łożyska i trwa przez około 6 tygodni. W tym czasie dochodzi do cofania się zmian w okolicach narządów oraz ogólnoustrojowych związanych z ciążą i porodem. Najszybszą aktywnością jaka jest dozwolona po porodzie to ćwiczenia przeciwzakrzepowe w łóżku, następnie pionizacja z asekuracją osoby drugiej i przejście pod prysznic. Opieka nad dzieckiem i karmienie to również jest formą aktywności jeśli kobieta będzie się często pionizować.

 

 

 

połóg2Ćwiczenia gimnastyczne we wczesnym okresie połogu prowadzą do:

 

  • Szybkiego osiągnięcia dobrej kondycji fizycznej i psychicznej
  • Profilaktyki zmian zakrzepowych naczyń kończyn dolnych
  • Powrotu prawidłowego ułożenia macicy
  • Regulacji czynności wydalniczych
  • Wyuczenia właściwej postawy ciała

 

 

połóg1W okresie połogu należy prowadzić oszczędzający tryb życia, zrezygnować z dźwigania cięższych ciężarów i wykonywania dużych wysiłków powodujących przeciążenia tłoczni brzusznej. Ćwiczenia powinny być wykonywane systematycznie, biorąc pod uwagę stopniowanie trudności i ilości powtórzeń. Zajęcia fitness, ćwiczenia dla kobiet z dziećmi lub inne zajęcia sportowe należy rozpocząć ze zgodą lekarza czyli około 6-8 tygodni po porodzie fizjologicznym lub 12 tygodni po cesarskim cięciu.

CHCESZ BRAĆ UDZIAŁ W TYM KURSIE?  Zapisz się